前言
 
基督徒對於接受靈氣常會有疑惑,因為對於基督徒而言,這個世界上只有一位真神,那就是上帝,而其他的力量都有可能是來自於撒旦,其他的「假神」,或是巫術,因此對於基督徒而言,要去接受靈氣治療是相當褻瀆的事情。
 
我自己是個受過洗的基督徒,雖然我不是那麼乖的常常上教堂的那種,但是 上帝始終在我心中,我知道在天父面前我可能不是最乖的那個小孩,但我知道天父愛我並無二致。
 
在學靈氣的時候我也曾經問過自己,這樣的力量是否來自於邪惡或是誘惑,或是其他不屬靈的地方,可當我自己實際練習接觸之後,我知道,愛必不是來自於邪惡,而這股屬於愛的力量,也不會來自邪惡。天父是最愛人的,那樣的愛必然是來自上帝。
 
我也記得自己在看到聖經中記載或是電影中演出耶穌基督以手治癒病患時的感動,我一直認為那樣的能力是一種神蹟,是神的力量,人必不能擁有。但大家不要忘記了,神是以自己的形象造人,連祂自己的形象都不吝分享給人,更何況這個療癒的能力。只是我們離神太遠,又受到智慧果子的蒙蔽,始終認為自己不夠好到可以去擁有這樣的能力,然而神給人的賜予從不吝嗇的。
 
這篇文章是我從國際靈氣雜誌中看到的,其中有引述聖經章節,我想對於一些基督徒兄弟姊妹們去接受靈氣是個不錯的簡介,因此花了些時間翻譯,希望讓多一點人分享。因全文較長,分兩天翻譯刊載。
 
 
正文與翻譯
 
Reiki
Frequently Asked Questions
http://www.christianreiki.org/info/FAQ.htm    
 
 
Q. How do we know that healing is appropriate for Christians to do?
問:我該如何判斷基督徒是否適合從事靈氣療癒呢?
A.     In I Corinthians 14:1 Paul tell us to eagerly desire spiritual gifts. In I Corinthians 12: 28 Paul says that healing is one of the gifts. Paul also says that each of the gifts is best expressed with love. Also, Jesus is quoted in John 14:12 as saying, "I tell you the truth, anyone who has faith in me will do what I have been doing. He will do even greater things than these, because I go to the Father." We know that Jesus practiced laying on hands type healing, therefore, it is scriptural for Christian to practice healing by laying on hands.
答:
歌林多前書第十四章第一節裡,保羅告訴我們:「你們要追求愛,也要切慕屬靈的恩賜。」
歌林多前書第十二章第二十八節,保羅曾提到,療癒能力是一種上天賦予的天賦。
保羅亦曾提到,這些禮物最好的表達方式就是「愛」。
譯者註:聖經原文如下。
神在教會所設立的:第一是使徒,第二是先知,第三是教師,其次是行異能的,再次是得恩賜醫病的,幫助人的,治理事的,說方言的。
約翰福音第十四章第十二小節中引述耶穌基督的話說:「我實實在在的告訴你們,我所作的事,信我的人也要作,並且要作比這更大的事,因為我往父那裡去。」
耶穌基督曾經將手放在病患身上進行療癒,因此,以雙手為人療癒是緣於聖經之中的。
 
Q. What is the best way for a Christian to practice Reiki?
問:基督徒使用靈氣最好的方式是什麼呢?
A.. Reiki provides a very wonderful way for Christians to make use of God's power. When giving or receiving Reiki attunements or treatments, call on God, Jesus Christ and the Holy Spirit to work directly through you and do the healing for you. This can be done through prayer before Reiki sessions, attunements or classes etc. Christians have also found praying for additional healing power from Archangel Michael, Gabriel and the other angels of God to be very effective. In this way your connection with God's love can become very powerful and act as a source of guidance, healing and love that will always be available to you.
答:靈氣提供基督徒運用上帝所賦予能力的最好方式,在經過靈氣點化時,你可以呼喚上帝,耶穌基督,和聖靈透過你做工,且為你做療癒,你可以在靈氣個案進行,點化,或是課程進行之前,透過禱告來達成,向大天使們,如Archangel Michael,加百列(Gabriel),以及其他的天使禱告也可以獲得更多的療癒力量,透過這樣的方式,你與上帝的愛之間的連結將轉化為強大的力量而成為你療癒力量的泉源。
 
Q.. Why is the Reiki attunement necessary? How does it work?
問:為什麼需要做靈氣點化呢?它是如何進行的?
A. The attunement is a process that turns on your healing energy. During this process God is able to connect you more strongly to his power which strengthens the healing energy coming from your hands. While everyone has some healing ability we know from experience that those who receive a Reiki attunement have noticeably stronger healing energies coming from their hands and are able to help others in a more effective way with their Reiki treatments. As a Christian it is recommended that you say a prayer at the beginning of the attunement process asking that God, Jesus Christ and the Holy Spirit will perform the attunement through the Reiki master. Christians have found this to be a very valuable and uplifting experience that strengthens their connection to God and increases their healing ability.
答:點化的作用在於轉化你的療癒能量,在這個過程中,上帝得以與你做更為有力的連結以此加強你的手的療癒能力。雖然每個人都有療癒能力,但是經過點化的人將得以更有效的發揮它的作用,在點化之前,基督徒可以向上帝,耶穌基督和聖靈禱告,祈求祂們透過靈氣師父之手來對你做工,很多基督徒發現這樣的方式的確可以提昇他們和上帝之間的連結,且讓他們更有療癒力。
 
Q. How do we know that Reiki comes from God? I've heard some people say Reiki comes from Satan. How can I know the truth?
問:我如何知道靈氣是來自於上帝呢?我聽有些人說靈氣是來自於撒旦的,我怎麼知道何者為真?
A. Our understanding about Satan comes from the Bible. No where in the Bible do we find an instance where Satan healed someone. Satan tempts people to sin but Satan does not heal people. Furthermore, in Luke 6:44, Jesus says, "Each tree is recognized by its own fruit." Which is to say that if something is beneficial and helps people, and those results are long lasting such as the healing people receive from Reiki, then it must be good and come from God.
答:我們對於撒旦的認識來自聖經,在聖經中我們沒有發現撒旦治癒任何人的例子,撒旦誘惑人們犯罪,但他並不治療人。路加福音第六章第四十四節,耶穌說:「凡樹木看果子,就可以認出他來。人不是從荊棘上摘無花果,也不是從蒺藜裡摘葡萄。」就是告訴我們,如果任何事情是有益於人的,那必屬善的且來自於上帝。


《待續》
arrow
arrow
    全站熱搜

    berryonthefir 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()